Köpvillkor


PRISER
Alla priser är inklusive moms och i SEK. 


ORDERBEKRÄFTELSE

När vi mottagit din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. Vid eventuella fel bör du kontakta oss omedelbart via epost till info@alsens.nu, ange ordernumret och vad som är fel i mailet.

Om du inte har fått någon orderbekräftelse har ordern inte mottagits, var god och kontrollera skräppost innan du kontaktar oss.


FRAKT
Vi erbjuder fraktfritt vid köp över 700kr. Där under tar vi ut en fraktavgift på 99kr, denna avgift regleras automatiskt i varukorgen beroende av värdet i varukorgen. Vi levererar med DHL till närmsta utlämningsställe. 



AVGIFTER

Ej uthämtat paket: För ej uthämtade paket debiterar vi dig för fraktkostnad och returfrakt, samt tillkommer det en expeditionsavgift för hantering. Ej uthämtat paket häver inte köp.


ÅNGERRÄTT
Du har 14 dagars ångerrätt enligt konsumentköpslagen


REKLAMATION

För reklamation kontakta oss via mail info@alsens.se senast inom 3 dagar efter att ni har mottagit varan, ange både order-id och kolli-id.

Om ytteremballaget har skadats vid mottagande av paket eller när du hämtar ut det från ombud, skall dessa skador anmälas direkt till ombud och ni ska erhålla en kopia på anmälan.

BETALSÄTT
Vi använder oss av Klarna checkout, du kan enkelt välja fritt mellan att betala med faktura, kort eller direktbetalning via bank. Alla betalsätt är kostnadsfria.


NYHETSBREV

Vi erbjuder dig automatiskt vårt nyhetsbrev via e-post. Nyhetsbrevet kan enkelt avbokas via länk på aktuellt nyhetsbrev eller via vår kundtjänst.


ÖVRIGT

Personuppgifter: Alla personuppgifter skyddas och hanteras i enlighet gällande Personuppgiftslagen (PUL). Vid registrering och köp godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att vi ska kunna behandla in registrering och order. Du har alltid rätt att se dina personuppgifter som finns registrerad hos oss.


TVISTER

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.